2011. június 13., hétfő

Floridában jártam 1. - Meleg van, mit egyek?

Újra úton, újra kalandozok az élő és helyi ételek, alapanyagok világában!
Amsterdam után Floridában jártam, Észak-Amerika dél-keleti csücskén. Nemhiába hívják a Napsugár Államának Floridát, hiszen szinte egész évben megszakítás nélkül süt a nap, meleg, párás a levegő, igazi (szub)trópusi időjárás! (Miami már trópusi éghajlatú, de ahol én voltam, az "csak" szubtrópusi.)  És persze az ennek megfelelő növényzettel, állatokkal.
Én végül 5 hetet töltöttem az állam nyugati partján, azaz a Mexikói-öböl felé eső részén.
Génmódosított vagy-e?
Az itteni kukorica fiatal korában hihetetlenül édes, krémes és mindamellett még ropogós-roppanós is. Így mindenképp nyersen ettem a néha kétféle sárga színű csöveket, de néha elgondolkoztam, hogy vajon génmódosított-e ez a finomság..?
Már áprilisban is kapható, hiszen ezen a szubtrópusi éghajlaton máskor teremnek a növények, mint Magyarországon. Tél a fő termelési időszak, nyáron viszont annyira meleg van a homokos talajon, hogy több hónapos szünetet kénytelenek tartani a farmok.
Így télen Florida a nagy ellátóhely (főleg narancsból), nyáron viszont ők is máshonnan szállítják a friss zöldségeket, gyümölcsöket.
Akárhogy is, Mexikó olyan közel van, hogy szinte mindig lehet kapni mangót, papayát és sárgadinnyét! Éljen a nyár, hiszen most már nálunk is megjelennek a friss gyümölcsök!!
Életem első papayáját ajándékba kaptam a boltban
Puha és édes
Mango, a kedvenc

180Ft/db Floridában
Itteni kedvenceim egyszerűen
Színes nyári saláta helyi alapanyagokból:
1 cső édes kukorica lemorzsolva
2-3 paradicsom felkockázva
1/3 marék spenót megmosva, esetleg kicsit összetépkedve
friss bazsalikomlevél aprítva
tengeri só, almaecet, olívaolaj.
Mindezt összekevertem egy tálban, és már kész is a kukoricától ropogós, paradicsomtól lédús, spenóttól puha, bazsalikomtól ízletes könnyű nyári saláta.

Nyers Gazpacho 

2 megjegyzés:

  1. Olyan jó olvasni, ugye lesz még folytatás? Lassan talán nálunk is megfizethető lesz a kukprica, kipróbálnám nyersen én is.

    VálaszTörlés
  2. Lesz folytatás, ne izgulj. Annyi minden minden mesélni valóm van még :) Az itteni kukoricát én is ki akarom próbálni nyersen, bár nagyon fiatalnak kell lennie, hogy élvezhető legyen. Ma megyek először a piacra idehaza, megnézem pontosan mi a kínálat! :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...