2011. március 2., szerda

Téli nyers receptötletek



Színes saláta
 A Lehel téri piacon járva egy néninél fólia alatt nevelt spenótot találtam. Rögtön meg is akadt a szemem a csodaszép fűzöld színén és vettem is egy adagot. Ebből készült ez a nagyon egyszerű, de annál színesebb saláta. 
1 fél marék spenót megmosva
1/3 marék lucerna csíra 
1 nagy szál répa lereszelve 
hidegen sajtolt olaj, almaecet, tenger só
zöldfűszerek
Mindezek összekeveredtek könnyedén. 
Előételként fogyasztottuk ropogós napkekszel 
Csilla csodás zöldséges tortája előtt. (recept hamarosan)
Csilla zöldségtortája - ez bizony megsült.

Téli nyers tál: lucernacsíra, ropogósra aszalt nyers magfasírt, zöld olívabogyók, lilakáposztás zelleres saláta és egy szál kapor.

A téli nyers tálról csak annyit, hogy ehhez a salátát az egyszerű zellersaláta átalakítása adta. Kicsit szerettem volna feldobni a színét és kívántam is a lilakáposzta ízét. 
Így a csíkokra reszelt zeller és az aprított vöröshagyma (ami lehet lilahagyma is stílusosan) mellé belekerült a csíkokra szabdalt lilakáposzta. 
Az almát kihagytam belőle, mert inkább ropogós salátát akartam, mint puha almásat. Viszont mazsolát rakjatok bele nyugodtan, az apró kis édes bogyók üde színfoltjai lehetnek a saláta rágcsálásának. 
Majd ráöntöttem egy kis salátaöntetet: almaecet vagy bio citrom leve, hidegen sajtolt olívaolaj, tengeri só vagy szójaszósz, őrölt köménymag, szerecsendió, majoranna, oregánó.
Jól keverjük össze az egészet, és érdemes még hűtőben érlelni kicsit az ízek és a puhás-ropogós állag végett. Jó étvágyat!

Lilakáposzta, te csodás!
"Vizsgálatokból kiderült, hogy a lilakáposztában 36 különbözõ antocianin (ez adja a lila színét) található, melyek táplálkozáskutatók szerint védelmet nyújtanak a legtöbb daganatos megbetegedéssel szemben. Emellett hozzájárulnak a jobb agymûködéshez és a szív egészségét is védik. A kutatás során kiderült, hogy dupla olyan antioxidáns hatással védi a szervezetet, mint a C-vitamin."

- egész évben megvásárolható könnyű tárolhatósága végett
- tavaszig is megőrzi vitamintartalmának nagy részét
- C vitamin tartalma vetekszik a citrusfélékkel.
- magas a klorofill tartalma és egyéb ásványi anyagokban is gazdag.
- A káposzta jótékony hatással van az emésztőrendszerre, a bélflóra helyreállításában is nagy szerepet játszik. - Vese, máj és vértisztító hatású.

Én elsősorban nyersen ajánlom, salátaként vagy megtöltve valamilyen pástétommal, mert így megmarad minden jó tulajdonsága. De párolva is lehet enni köretnek, és számtalan variációban.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...